Gymnasiemässa och julmarknad

Denna lördag började med att åka till konsert och kongress med mamma för att gå på gymnasiemässan. Vet (och visste även innan gymnasiemässan) vilken linje jag ska gå, men jag velar mellan två skolor. Jag ska gå vård och omsorgsprogramet på Birgittaskolan eller på Yrkesgymnasiet. Ska gå på deras öppet hus innan jag bestämmer mig för vilken skola det blir. Yrkesprogramet har ca 50% utav gymnasietiden som praktik vilket låter riktigt bra så just nu är väl yrkesgymnasiet första val, men det kan ju ändras... ;)

Efter gymnasiemässan åkte vi hem och åt lite lunch och sedan åkte jag, mamma, mormor, Emma och Ida till Ekenäs för att gå på julmarknad. Det regnade och var ljust så den riktiga mysstämningen saknades lite, men det var ändå roligt och lite mysigt eftersom det mesta var inomhus. Som vanligt smakade vi massor, haha :D Efter julmarknaden åkte vi hem till mormor och morfar för att fika och sedan köpte vi lördagsgodis innan vi åkte hem.

Just nu sitter jag i soffan och tittar på TV och har planerat att fortsätta göra det resten av kvällen (y) Myyys!


Kommentarer
Postat av: lisa

åhh, tycker verkligen du ska börja på birgitta! hur bra skola som helst, och bra lärare;)+ superfräscha lokaler sen när ni börjar med! :D

2010-11-13 @ 20:53:36
URL: http://lisalaagerblad.blogg.se/
Postat av: Matilda

Okej, jag ska gå på öppet hus på båda skolorna så får jag se... Det är ju mycket mindre praktik på birgitta så det är väl det som gör att yrkesgymnasiet lockar mest... Men jag får se :) Men nu vet jag ju iallafall att det är bra lärare och sånt på birgitta. Så tack ;)

2010-11-14 @ 18:35:59
URL: http://fotomatilda.blogg.se/
Postat av: lisa

det låter bra det :) du kommer säkert trivas på båda! ;)

2010-11-14 @ 21:15:56
URL: http://lisalaagerblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0