Lundaspelen 26-30 december 2010

Har ju inte skrivit något om Lundaspelen än kom jag på så det kommer nu... Som jag skrivit tidigare så har jag ont i min fot och kunde därmed inte vara med och spela någonting men det var kul ändå.

Åkte ner till Lund i bilen med familjen istället för buss med laget eftersom vi var i Göteborg. När vi kom fram träffade jag mina lagkompisar. Vi packade upp där vi skulle sova. Vi sov i en matsal tillsammans med F96 och F97. Inte speciellt roligt men, men. När vi var klara gick vi och åt och kollade sedan på invigningen som var en väldigt dålig wannabe Partilles invigning... Själva cupen varade i fyra dagar och vi spelade bara fyra matcher.

Gruppspelet:
RPIF - Skövde 21-7
RPIF - Team Baden 2 8-9
RPIF - Roskilde 14-12

Semifinalen:
RPIF - Team Baden 1 12-10

Vi spelade sjukt bra och var så värda att komma till finalen istället för Baden! De blev knappt glada när de vann finalen och dessutom är de ett länslag från Tyskland. De är de bästa spelarna utav alla 11miljoner(!) människor som bor i deras län medan vi är spelare från en stad med ungefär 100 tusen. Det enda sättet att vinna över oss är alltså att ta ut de bästa spelarna från ett ställe med fler invånare än hela Sverige! Vi förlorade bara med två mål mot de som vann hela Lundaspelen som är världens största handbollscup! Vi är grymma! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0